2012. január 19., csütörtök

quilling - 1. rész

Leckét még sosem írtam, nézzétek el nekem, ha... szóval ha tele lesz hibával :)

Amire szükség lesz (megvásárolható illetve sufni tippek) :
- színes papírcsíkok ---vehető készletben, de ha egy pengével és egy hosszú vonalzóval nekiesel egy papírlapnak, az is tökéletesen megteszi, viszont aki olyan szerencsés, hogy irodában dolgozik, és van iratmegsemmisítő.....na az maga a tökély!

- sodró ---én még mindig nem vettem, pedig már néhány dogot elkészítettem, szóval én úgy oldottam meg, hogy fogtam egy fogvájót/fogpiszkálót, ki hogy nevezi, egyik végét levágtam, majd óvatosan, asztallapra lefektetve behasítottam hosszában 6-7 mm mélyen. ebbe a vájatba fűztem bele a papírcsíkot. :) 
 (ezt a képet most találtam, tehát tényleg nem beszélek félre)

- ragasztó --- kisgyerek tanszerei között található bármilyen ragasztó, bár biztos van erre is valami speciális, én ennyire nem mélyedtem bele a dologba
- vékony ecset --- ragasztó felvitelére, így sokkal-sokkal kényelmesebb és pontosabb
- sablon --- szintén lehet vásárolni körsablont (műszaki érintettségűek előnyben), de ha erre sem akarsz első körben költeni, akkor egy karton lapra körzővel különböző méretű köröket rajzolsz, majd szépen kivagdosod. nagy segítség tud lenni, hogy szép egyforma legyen mondjuk egy virág szirma, érdemes egy kicsit bajlódni vele.
- szemöldökcsipesz --- az aprócska kép-alkotókat a helyükre illeszteni

néhány (a teljesség igénye nélkül, csak amit egyből kiadott a gugli) cím, ahonnan megrendelhető a készlet:
hobbykavalkád, csak egy sima sodróka az ötlet-kuckótól, hobbyáruházból külön papír és külön sodrórúd is megvásárolható és végül egy komoly készlet az opitec-től.

technika: tehát a papírcsík végét a sodróba tesszük, (mintától függően teljesen vagy csak részben) feltekerjük, óvatos mozdulattal leemeljük, körsablonban a megfelelő méretű körbe beletesszük, megvárjuk amíg szépen kitölti a helyet, a végét egy csepp ragasztóval rögzítjük. 
ennyi. helyére illesztjük, jöhet a következő guriga. :)
bevezetésként íme hozzá egy nagyon-nagyon egyszerű minta:

az alapkörből kiindulva, különböző módon összenyomva kapjuk meg a formákat:



azt hiszem ezzel már el lehet kezdeni....

és hogy mitől marad pl ékszerkészítésnél kemény a papír??? rengeteg ragasztótól :) be kell kenni a papír éleit, de vigyázni kell, mert ha túl sok, akkor viszont a lazább gurigákat teljesen eldeformálja. én legalábbis így készítettem, de talán quilling klub-ban többet tudnak segíteni.

inspirációként néhány kép:
(mindenképpen a hosszú csíkoknak az alsó élét be kell ragasztózni, majd miután ráragadt az alapra, a felső éleit is szintén be kell kenni, különben leválik, gyűrődik stb)







és a végére egy kis varázslat:


legközelebb hozok néhány 3D tecnikát, virágok készítésének leírását! :) 

remélem hasznosnak találtátok ezt a kis bejegyzést, hamarosan várlak vissza, addig is:
Jó alkotást!! :)

10 megjegyzés:

  1. Húúúúú! Asszem beleszerettem! :) Köszi köszi köszi!

    VálaszTörlés
  2. örülök, hogy tetszik! :)
    pár nap és hozom a következő "leckét"! :)

    VálaszTörlés
  3. kedves Zsutta, nagyon tetszik, már kezdek is gyakorolni!
    Edina

    VálaszTörlés
  4. mutattok majd kész projekteket is?? :)

    VálaszTörlés
  5. szia

    nagyon tetszik ki is fogom próbálni de hogy ragasztod a kész csíkokat a papírra? hiszen olyan keskeny kis éle van?

    mesi

    VálaszTörlés
  6. Szia Mesi!

    tudom, csalóka, de nagyon erősen odaragad akkor is, ha egy sima, egyszerű ragasztóval ragasztod fel. sőt! a papír a ragasztó miatt sokkal keményebb is lesz. (egyes helyeken azt tanácsolják, hogy ha megszáradt a papíron, akkor be lehet kenni a másik oldalát is, de ezt inkább csak akkor kell alkalmazni, amikor 3D-s dolgokat készítesz. majd arról is hozok egy-két képet, addig is, mutatom saját alkotásomat: http://zsutta-vilaga.blogspot.hu/2011/02/dobozka-ajandekoknak.html )
    1,5 éves kisfiam egyszer megkaparintotta a kész alkotásokat, de nem tudott benne nagy kárt okozni, tehát bátran ki lehet próbálni, tényleg strapabíró!! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nem ismerem a quilling papírt és a környékemen nincs is. Gondoltam az ötleted alapján papír-írószerben vásárolok, de nem tudom, hogy milyen vastagságú lap kell hozzá. Fénymásolópapír vagy vastagabb? Ragasztónak a technokol jó les?

    Kérlek segís nekem, nagyon teszik ez a "művészet"!:)

    Köszönöm előre is

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi!
      sima fénymásoló papír tökéletes hozzá (inkább a vékonyabbat kell választani, a vastag "törik"), és lehet venni színes fénymásoló papírokat is.
      technokol, nebuló, bármilyen ragasztó tökéletes hozzá. :)

      Törlés
  8. Szia!
    A szárakat hogyan ragasztod fel? Mert a fénymásoló papír elég "latyuka", össze-vissza hajlik.
    Edit

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...